Direktlänk till inlägg 2 december 2019

Vilken gala det blev !!!!

Av Alexander - 2 december 2019 14:31

   


Hej !!

Nu har det gått lite mer än en vecka sedan den stora galan på Sundbyholm Slott gick av stapeln och vilken fest det blev.

Jaktgalan 2019 är helt klart årets bästa fest enligt mig.

Kvällen började klockan 17:30 med fördrink och mingel en trappa upp i slottet.

Där fanns många välkända ansikten och samtalen blev många.

Klockan 18:00 blev det sittning till bords och galan började.

Det var Katharina ifrån tidningen Allt om jakt och vapen & Bosse ifrån Svenska jägareförbundet som var galans konferencierer.

Dom gjorde ett toppenjobb helt klart 5 av 5 grankvistar i betyg ifrån mig.

Caroline ifrån Side by Side stod för musiken ihop med hennes husband och lika så dom gjorde en kanonkväll.

Dom fick en förfrågan om att spela på min 30års fest under nästa år och stämmer allt bara in i kalendern så har jag toppklassig underhållning fixad!

Som på alla galor så ingick det ju 3 rätters middag , jo jag tackar ja !

Det serverades

 

Förrätt:
Brynt svampsoppa med rostad pumpernickel, syrad vitkål, pumpakräm och vattenkrasse
Charred mushroom soup with roasted pumpernickel, pickled cabbage and watercress

 

Huvudrätt:
Örtbakad hjort med Karl-johansvamp, rostade höstprimörer, kålrotspuré och lingonsky
Herb baked venison with cep mushroom, roasted seasonal vegetables, rutabaga puree and lingonberries jus

 

Efterrätt:
Kladdkaka med vaniljsmetana, hjortronmylta, granskottssirap och havtornsmaräng
Chocolate cake with vanilla smetana, cloudberries, pine shoot syrup and sea buckthorn meringue.

 

Ja ni ser 5 grankvistar även där.

 

Sen var det ju självklart prisutdelning under hela kvällen, och finalisterna kommer här!

 

Årets Jägare : Dan Eriksson

 

Årets nya jägare : Karin Fredriksson

 

Årets eldsjäl : Erik Lakomaa

 

Årets viltvårdare : Einar Lundgren


Årets eftersöksjägare : Mattias Heed


Årets Jakthund : Vickerågens Leva, Gerhard Lilliestierna

  

Årets jakthundsupopfödare : Cecilia von Braun, Mörka Skogs Kennel

 

Allt kunde följas live på jaktgalan.se och det var det närmare 5000 personer som gjorde, så nästa år tycker jag nog att hälften utav er 5000 ska infinna er på Slottet så ni också kan medverka på årets fest.

Missade ni livesändningen så kan ni gå in på youtube och söka på Jaktgalan så kommer hela kalaset upp och ni kan luta er tillbaka i soffan och bara njuta av en fin gala.

 

Här kommer lite bilder ifrån galan så ska jag återgå till mitt så hörs vi snart igen i ett nytt inlägg !!

Ha de gött  //  Alex

         

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander - 19 oktober 2020 16:50

 Hej alla! Dåligt uppdaterat här dom sista två veckorna men det har varit intensiva dagar både hemma och i skogen. Men jag ska försöka förmedla lite utav vad som hänt. Sista September alltså den 30/9 är en såndär lång och seg dag för man vill j...

Av Alexander - 27 september 2020 19:02

Hej! Förra veckans inlägg blev tyvärr aldrig skrivet då det vart fullt upp var dag sedan jag kom hem ifrån Sorsele. En veckas älgjakt i Sorsele var helt fantastiskt. Att få lämna slätten i Skaraborg och åka 107 mil norrut och få se en helt anna...

Av Alexander - 12 september 2020 14:21

Hej ! Blir ett lördagsinlägg här idag, för tidigt imorgon bitti rullar vi norröver och en veckas älgjakt väntas. Så allt är så gott som packat och klart, det är bara geväret som ska plockas ut ur vapenskåpet och väskorna ska in i bilen. Stina f...

Av Alexander - 6 september 2020 18:50


Tjaba! En vecka sedan sist och jag har som mål att skriva ett nytt inlägg och utverdera jaktveckan utifrån vart vi avslutade sist. Denna veckan har mest innehållt löpning och träning med Stina som tidigare vecka, samt att jag haft mycket kontakt ...

Av Alexander - 30 augusti 2020 10:43


Tja! Den senaste tiden har det blivit mycket träning för att vi skall orka med hösten i skogen. Konditionen är nu riktigt bra för både mig och Stina men vi levlar upp till nästa nivå nu och utökar våra rundor så att vi blir ännu snabbare och uthå...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Alexander


Ovido - Quiz & Flashcards