Direktlänk till inlägg 27 september 2019

Älgjakt, samarbeten & hundutställning

Av Alexander - 27 september 2019 16:52

Hej igen!

Nu var det ett tag sedan och det har hänt mycket sedan sist.

Vi börjar med att vi var upp till Granö i Västerbotten för några veckor sedan då det vankades Älgjakt med ett härligt gäng. 

Vi jagade i mycket fina marker men endel pass var ej röjda sedan 2008 och det var väldigt tätt på många ställen.

Så man fick leta efter nya pass vissa dagar och det var lite tråkigt, men endel pass var där emot riktigt gudomliga och mycket fina.

Tyvärr blev det inga älgar för laget då det fanns många olika faktorer som inte klaffa riktigt, bland annat ofrivilliga drevkarlar som var bärplockare.

Men det viktigaste med en sån där jaktresa är ju helt klart gemenskapen och den kan man absolut inte klaga på.

Mycket trevliga vänner, god mat och mycket skratt gjorde vårt älglösa lag förväntansfulla och redan nu taggade inför nästa år.

Men under jaktresan i norr blev det klart med två nya samarbeten för mig och Stina.

Det ena är ett samarbete ihop med jaktmagasinet Allt om Jakt och Vapen.

En tidning som jag läst sedan jag var mycket liten då Morfar alltid prenumererat på den och gör lika så än idag.

Så det var en glädje att starta ett samarbete med dom.

JAg kan avslöja en liten hemlis redan nu, att under säsongen kommer dom till ett utav mina jaktlag och gör ett reportage om mig och mitt lag samt spelar in en jaktfilm från dagen också.

Så håll utkik efter oss i kommande nummer framöver.

Dom arrangerar ju som ni kanske redan vet en jaktgala på Sundbyholms slott nu i November där jag tycker att ni ska deltaga.

Det kommer bli en kanon kväll det vet jag redan nu och jag kommer vara närvarande den helgen tillsamans med många härliga människor ifrån bland annat Allt om Jakt och Vapen.

Samarbete nummer två blev ihop med foderleverantören och företaget Prima Dog.

Vi lärde känna varandra under Elmia Game fair då jag först fick med mig "lite smakprov" 1 full bärkasse med massor utav gott.

Efter det har vi hållt kontakten och Stina har fått en leverans efter det med mat och annat gott så som tuggben och belöningsgodis.

Så går ni i tankarna att byta foder så kan jag varmt rekomendera deras foder och i kommande inlägg kommer jag dela med mig utav lite fodetips ifrån just Prima Dog.

Stina har gillat deras mat sedan första stund och det känns skönt att ha dom som en samarbetspartner då det håller god kvalitet och har mycket god variation på olika sorter foder.

Så kolla in deras hemsida redan idag och spana in allt gott som finns sen kommer vi inom en snar framtid dyka upp även där.

Men redan nu på Söndag kommer jag och Stina dyka upp på våran första utställning.

Den går utav stapeln i Östrgötland i Mantorp, det blir en liten förtest innan den riktiga utställningen blir av den 15/12 utanför Uddevalla.

Stina är då nästan 10 månader och då räknas den utställningen och man har efter den rätt att starta jaktprov.

Men nu till helgen får vi en försmak på vad det innebär att springa runt i ringen och träffa många andra drevrar som också vill bli bedömda med bästa resultat.

Hur det går det berättar jag i nästa vecka.

Ha det nu bra och skitjakt på er som ger er ut den 17/10 på rådjurspremiären.

Ha de gött // Alexander

 

 











 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander - 19 oktober 2020 16:50

 Hej alla! Dåligt uppdaterat här dom sista två veckorna men det har varit intensiva dagar både hemma och i skogen. Men jag ska försöka förmedla lite utav vad som hänt. Sista September alltså den 30/9 är en såndär lång och seg dag för man vill j...

Av Alexander - 27 september 2020 19:02

Hej! Förra veckans inlägg blev tyvärr aldrig skrivet då det vart fullt upp var dag sedan jag kom hem ifrån Sorsele. En veckas älgjakt i Sorsele var helt fantastiskt. Att få lämna slätten i Skaraborg och åka 107 mil norrut och få se en helt anna...

Av Alexander - 12 september 2020 14:21

Hej ! Blir ett lördagsinlägg här idag, för tidigt imorgon bitti rullar vi norröver och en veckas älgjakt väntas. Så allt är så gott som packat och klart, det är bara geväret som ska plockas ut ur vapenskåpet och väskorna ska in i bilen. Stina f...

Av Alexander - 6 september 2020 18:50


Tjaba! En vecka sedan sist och jag har som mål att skriva ett nytt inlägg och utverdera jaktveckan utifrån vart vi avslutade sist. Denna veckan har mest innehållt löpning och träning med Stina som tidigare vecka, samt att jag haft mycket kontakt ...

Av Alexander - 30 augusti 2020 10:43


Tja! Den senaste tiden har det blivit mycket träning för att vi skall orka med hösten i skogen. Konditionen är nu riktigt bra för både mig och Stina men vi levlar upp till nästa nivå nu och utökar våra rundor så att vi blir ännu snabbare och uthå...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Alexander


Ovido - Quiz & Flashcards