Direktlänk till inlägg 6 september 2020

En vecka kvar och en grävling!

Av Alexander - 6 september 2020 18:50

Tjaba!

En vecka sedan sist och jag har som mål att skriva ett nytt inlägg och utverdera jaktveckan utifrån vart vi avslutade sist.

Denna veckan har mest innehållt löpning och träning med Stina som tidigare vecka, samt att jag haft mycket kontakt med några utav mina samarbetspartners.

Den kommande veckan kommer innehålla mycket paket och leveranser Ifrån mina samarbeten.

Pinewood kommer att skicka upp mycket smått och gott som skal presenteras under älgjaktsveckan i Sorsele som går av stapeln vecka 38.

Primadog kommer att leverera en ny laddning med hundmat till Stina inför stundande säsong samt lite gott till hundarna som åker med upp till Sorsele och jagar älg.

Sen kommer även Easyhunt skicka sin nya minipejl och lite annat som skall testas och visas upp under älgjakten.

Så det kommer bli många vändor till posten denna vecka.

Endel utav produkterna kommer jag visa upp här under nästa vecka i form av bilder och kommentarer.

Men jag har även avslutat mitt samarbete med Norska Värmeväst då Pinewood kommer med en ny värmeväst under hösten som jag skall marknadsföra.

Mycket tråkigt att behöva avsluta sina samarbeten med bra företag men man kan inte vara med överallt.

Vill ju även påminna er om att nominera din favorit i kategorierna till årets jaktgala som går av stapeln 20 Februari på Sundbyholm slott utanför Eskilstuna.

För att nominer så går man in på https://jaktgalan.se/ klickar dig vidare till nominera, där du väljer vilken kategori du vill nominera i och fyller sedan i rutorna på sidan.

Kategorierna för årets jaktgala är

Årets Jägare

Årets Eldsjäl

Årets Viltvårdare

Årets Eftersöksjägare

Årets Jakthund

Årets Jakthundsuppfödare

Årets Mediaprofil

Jag har nominerat i den sista kategorin och det är mina vänner i Jaktstugan podcast, som enligt mig gör Sveriges bästa jaktpod.

Med deras sunda tankar och spontana frågor får 1,5 h att bara susa iväg när man lyssnar på dom.

Har du inte lyssnat på deras podd så gå då in där poddar finns och sök upp Jaktstugan podcast.

Så vi håller tummarna för dom och alla andra som blivit nominerade i resterande kategorier.

Igår lördag så blev det lite grävlingsjakt på hemmamarken med Linus och hans Östsibiriska laika Jazza.

Ni vet den där långa väntan när man ska ut och jaga men måste vänta på något innan.

Exakt så var det igår då vi inväntade mörkret och man gick hemma fram o tillbaka o vankade som en äggasjuker höna så bestämde vi att vi äter pizza först och fördriver tiden på pizzerian.

Men när vi precis blivit klar med maten så var det ju äntligen skymning och vi åkte raka vägen emot hemmamarken.

När vi kom fram så gjorde vi oss iordning och släppte ut Jazza och spatserade iväg.

Jazza gjorde några fina sökrundor innan grävlingen blev funnen och ståndskallet var igång för fullt.

När det väl stod fast så började utmaningen med vittringen som inte var på vår sida.

Vi fick gå tillbaka en bra bit och runda marken för att komma rätt.

Men när vi väl kom fram och såg att det var en grävling som Jazza ställt under en gran så kunde Linus snabbt avsluta och jakten var över.

En mycket lyckad lördagskväll med frsik luft och bra gemenskap.

Nu har även nedräkningen till älgjakten börjat och avresan norrut går om exakt 7 dagar.

Nästa söndag är väskorna packade och allt är redo för en vecka i skogarna runt Sorsele.

Det är mycket som ska vara iordning så jag har redan börjat gå över pejlar och powerbanks ikväll så vet jag att det är iordning.


Det var allt för denna vecka och nästa inlägg kommer nog upp redan på lördag då allt är packat och klart.

Till er som är uppe och jagar denna veckan vill jag bara önska skitjakt och ta hand om er.



 


Hare gött // Alex

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander - 19 oktober 2020 16:50

 Hej alla! Dåligt uppdaterat här dom sista två veckorna men det har varit intensiva dagar både hemma och i skogen. Men jag ska försöka förmedla lite utav vad som hänt. Sista September alltså den 30/9 är en såndär lång och seg dag för man vill j...

Av Alexander - 27 september 2020 19:02

Hej! Förra veckans inlägg blev tyvärr aldrig skrivet då det vart fullt upp var dag sedan jag kom hem ifrån Sorsele. En veckas älgjakt i Sorsele var helt fantastiskt. Att få lämna slätten i Skaraborg och åka 107 mil norrut och få se en helt anna...

Av Alexander - 12 september 2020 14:21

Hej ! Blir ett lördagsinlägg här idag, för tidigt imorgon bitti rullar vi norröver och en veckas älgjakt väntas. Så allt är så gott som packat och klart, det är bara geväret som ska plockas ut ur vapenskåpet och väskorna ska in i bilen. Stina f...

Av Alexander - 30 augusti 2020 10:43


Tja! Den senaste tiden har det blivit mycket träning för att vi skall orka med hösten i skogen. Konditionen är nu riktigt bra för både mig och Stina men vi levlar upp till nästa nivå nu och utökar våra rundor så att vi blir ännu snabbare och uthå...

Av Alexander - 3 juli 2020 20:23


Tjaba tjena ! Nya hagelgeväret är nu äntligen hemma. Förra helgen sköts den in tillsammans med aimpointet och nu är jag redo för hagelsäsongen. Vilket kanonköp om man får skryta lite. Finare bössa har jag inte skjutit med i hela mitt liv, snä...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Alexander


Ovido - Quiz & Flashcards