Alla inlägg under maj 2020

Av Alexander - 8 maj 2020 19:44

Hej och förlåt för att jag inte skrivit på snart 4 månader.

Ajja bajja Alex!!


Sedan sist har det hänt massor, så vart ska jag börja ?


Vi måste börja med Stina som gjorde stora framsteg i slutet på säsongen och som även resulterade i det första fällda viltet för henne.

Just på Hemmamarken där min första jakt utspelades för sådär 20 årsedan, just där föll första viltet och det var ett rådjur.

Den känslan när man hör att drevet går för full spruta och man uppmärksammar passkytten att nu får du vara beredd för drevet kommer snart att passera dig.

Och en minut senare hörs en smäll och adrenalinet pumpar, då rapporterar kompisen på radion  "jag har skjutit ett rådjur och det ligger".

Den känslan och lyckan är obeskrivlig.

Att efter så många timmar och fina drev som vi haft i skogen sedan den 1 Oktober så var denna avslutningen fantastisk.

Målet var att 1 vilt skulle falla i backen under första säsongen och det gick ju som en dans, inför säsongen 20/21 har jag satt 10 vilt i backen för Stina och det tror jag vi klarar fint.


Februari 2020 ingick jag ett sammarbeta ihop med det svenska jakt och friluftsmärket Pinewood.'

Ett mycket hedersamt och roligt sammarbete som jag ser fram emot i höst då jakten är igång på riktigt igen.

Då kommer jag bjuda på mycket tips på rätt kläder i skogen och även visa mina favoriter ifrån senaste kollektionen.

Nu blir det mest vakkvällar om helgerna efter vildsvin.

Jag har ju inte skjutit ett vildsvin sen i Januari så det börjar bli dags att trycka av snart. 

Men man längtar ju efter 16 Augusti och bockjakten nu när man ser flera som jagar vårbock och vissa har ju skjutit rikigt fina bockar.


Nu ska jag förbereda inför morgondagens lerduveskytte men mer om det kommer det i nästa inlägg som kommer redan i nästa vecka det lovar jag.   



 


Ha de gött // Alex



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Alexander


Ovido - Quiz & Flashcards