Direktlänk till inlägg 23 november 2019

Jaktgalan är här!

Av Alexander - 23 november 2019 09:04

Äntligen är Lördagen den 23/11 här.

Som jag har sett fram emot denna helg, just idag ställer jakttidningen Allt om jakt och vapen, Svenska jägareförbundet och några mer till med ett riktigt kalas och jaktgala på Sundbyholm Slott.

Alla har fått skicka in sina egna kandidater till varje kategori och sedan utsåg en jury 5 stycken nominerade per kategori som allmänheten fick rösta på.

Och dom två inom varje kategori som fick mest röster har idag blivit finalister och kommer att medverka under kvällens festligheter.

Dom kategorier man kunde rösta på var följande.

1. Årets Jägare

2. Årets nya jägare

3. Årets eldsjäl

4. Årets viltvårdare

5. Årets eftersöksjägare

6. Årets jakthund

7. Årets jakthundsuppfödare

Så ikväll sitter det förutom alla vi besökare, 14 nervösa finalister och hoppas på att just dom vinner sin kategori.

Jag ska strax börja packa ner lite kläder i väskan och bära ut kostymen i bilen och fara emot Sundbyholm Slott.

Det är 1,5 år sedan jag sist var där på speeddejt på bonde söker fru säsong 13, så det ska bli kul att återkomma till den platsen.

Är det så att ni inte hade möjligheter att komma till jaktgalan ikväll så livesänds den på https://jaktgalan.se/live/

Så får ni hålla utkik efter oss och ha en trevlig kväll där ni är.

Ha de bäst // Alex

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander - 19 oktober 2020 16:50

 Hej alla! Dåligt uppdaterat här dom sista två veckorna men det har varit intensiva dagar både hemma och i skogen. Men jag ska försöka förmedla lite utav vad som hänt. Sista September alltså den 30/9 är en såndär lång och seg dag för man vill j...

Av Alexander - 27 september 2020 19:02

Hej! Förra veckans inlägg blev tyvärr aldrig skrivet då det vart fullt upp var dag sedan jag kom hem ifrån Sorsele. En veckas älgjakt i Sorsele var helt fantastiskt. Att få lämna slätten i Skaraborg och åka 107 mil norrut och få se en helt anna...

Av Alexander - 12 september 2020 14:21

Hej ! Blir ett lördagsinlägg här idag, för tidigt imorgon bitti rullar vi norröver och en veckas älgjakt väntas. Så allt är så gott som packat och klart, det är bara geväret som ska plockas ut ur vapenskåpet och väskorna ska in i bilen. Stina f...

Av Alexander - 6 september 2020 18:50


Tjaba! En vecka sedan sist och jag har som mål att skriva ett nytt inlägg och utverdera jaktveckan utifrån vart vi avslutade sist. Denna veckan har mest innehållt löpning och träning med Stina som tidigare vecka, samt att jag haft mycket kontakt ...

Av Alexander - 30 augusti 2020 10:43


Tja! Den senaste tiden har det blivit mycket träning för att vi skall orka med hösten i skogen. Konditionen är nu riktigt bra för både mig och Stina men vi levlar upp till nästa nivå nu och utökar våra rundor så att vi blir ännu snabbare och uthå...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Alexander


Ovido - Quiz & Flashcards