Alla inlägg under juni 2020

Av Alexander - 14 juni 2020 11:06

Tja!


Som jag skrev i senaste inlägget skulle vi iväg och skjuta lerduvor.

Det blev en heldag på Ullkeröds Gård där dom har en riktigt fin anläggning för lerduveskytte.

Det kommer duvor högt och lågt och det är en riktigt bra skytteträning.

Kan varmt rekomendera er att åka dit, dagen går superfort tyvärr.

Det har även hunnits med ett besök på Bosgården Hornborga och deras skyttebiograf.

Alltid lika trevligt att dra av nästan 100 smäll på bioduken.

En fantastiskt nyttig och rolig träning där man kan testa sina begränsningar och trycka av ett skott som du aldrig hade gjort i skogen.

Det har även tagits lite foton för Pinewoods hemsida där jag står och bröstar upp mig intill ett jakttorn.

Det var riktigt trevligt så nu är jag nyfiken och se vad dom skal göra med materialet för det har jag ingen aning om.

Men känner jag dom rätt så kommer det bli riktigt bra hur dom än tänkt att använda bilderna.

Troligtvis kommer min vapenlicens i veckan för jag pratade med polisen senast i veckan och då godkändes ansäkan så nu är det posten som har största ansvaret att den anländer fort.

Försäsongsträningen är igång och vi har börjat lite lugnt med tyngre promenader i kuperad terräng.

Slalombacken här hemma är ett perfekt objekt att gå upp och ner för.

Den börjar lite lätt men uppe på toppen är det sjukt tungt och en lutning som lätt suger ur all kraft.

Ja iallafall på mig men Stina hon skuttar upp som inget, men tanken är att innan oktober då ska vi springa upp för backen och vara i topform.

Det är iallafall mitt mål samt att vi orkar jogga milen utan problem.

Men det återstår att se.

Nu skal jag åka till åteln och fixa de småfix som återstår.

Ha en fin Midsommar allihop så hörs vi snart igen.



Ha de gött // Alexander

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Alexander


Ovido - Quiz & Flashcards