Direktlänk till inlägg 27 september 2020

Älgjakt i norr

Av Alexander - 27 september 2020 19:02

Hej!

Förra veckans inlägg blev tyvärr aldrig skrivet då det vart fullt upp var dag sedan jag kom hem ifrån Sorsele.

En veckas älgjakt i Sorsele var helt fantastiskt.

Att få lämna slätten i Skaraborg och åka 107 mil norrut och få se en helt annan miljö är så underbart tycker jag.

Sitta på ett fjäll med sitt morgonkaffe och se hur solen stiger upp i öster är helt magiskt.

 


Älgarna vi såg blev fällda, alla under Tisdagen så det var tunt om dom på den marken vi besökte.

Men det är inte kött eller troféer som lockar mig till skogen för jakt, utan miljön och umgänget och de var det absolut inget fel på.

Kläderna ifrån pinewood som jag berättade om i förra inlägget kommer jag att berätta mer om när jag kollat igenom alla bilderna jag tagit på dom.

Men ska ni köpa lite nya jaktkläder så bör ni absolut spana in Pinewood´s hemsida där det utlovas mycket snyggt.


 


Tidigare i veckan kom även senaste numret utav Allt om jakt & vapen där jag fått äran att bli intervjuad.'

Dom har en artikel i varje nummer som heter " Profilen" där dom intervjuar en viss person med anknytning till jakt.

Och just denna tidningen har jag läst sen jag var väldigt liten då Morfar alltid prenumererat, så att själv få medverka och ha ett eget reportage känns mycket hedrande.

Så spring iväg till närmsta butik och köp ditt exemplar du med, om du inte redan har ett exemplar utav Sveriges bästa jakttidning.


Natten till idag så sprang vi runt i skogen med pannlamp och försökte få fatt i en grävling på hemmamarken men det var inga grävlingar hemma, eller så var det precis vad dom var och inte ute på promenad.

Enligt pejlen sprang laikan över 2 mil igår och hur långt vi gick vet jag ej men vi var minst lika möra i benen vi.


På Torsdag är det äntligen 1 Oktober och vi är redo till tusen, äntligen kommer datumet som vi så länge väntat på.

Så på Torsdagmorgon släpper vi kopplet och Stina drar igång sin första riktiga säsong.

Vågar man hoppas på en bra premiär med minst ett rådjur i backen ?

Jag hoppas i alla fall att det ramlar rådjur både på Torsdag, Lördag och Söndag.

Men det får vi skriva mer om i nästa inlägg.


Ha en fin vecka så hörs vi på Söndag igen.

 

 


Hoppa lång // Alexander

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander - 19 oktober 2020 16:50

 Hej alla! Dåligt uppdaterat här dom sista två veckorna men det har varit intensiva dagar både hemma och i skogen. Men jag ska försöka förmedla lite utav vad som hänt. Sista September alltså den 30/9 är en såndär lång och seg dag för man vill j...

Av Alexander - 12 september 2020 14:21

Hej ! Blir ett lördagsinlägg här idag, för tidigt imorgon bitti rullar vi norröver och en veckas älgjakt väntas. Så allt är så gott som packat och klart, det är bara geväret som ska plockas ut ur vapenskåpet och väskorna ska in i bilen. Stina f...

Av Alexander - 6 september 2020 18:50


Tjaba! En vecka sedan sist och jag har som mål att skriva ett nytt inlägg och utverdera jaktveckan utifrån vart vi avslutade sist. Denna veckan har mest innehållt löpning och träning med Stina som tidigare vecka, samt att jag haft mycket kontakt ...

Av Alexander - 30 augusti 2020 10:43


Tja! Den senaste tiden har det blivit mycket träning för att vi skall orka med hösten i skogen. Konditionen är nu riktigt bra för både mig och Stina men vi levlar upp till nästa nivå nu och utökar våra rundor så att vi blir ännu snabbare och uthå...

Av Alexander - 3 juli 2020 20:23


Tjaba tjena ! Nya hagelgeväret är nu äntligen hemma. Förra helgen sköts den in tillsammans med aimpointet och nu är jag redo för hagelsäsongen. Vilket kanonköp om man får skryta lite. Finare bössa har jag inte skjutit med i hela mitt liv, snä...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Alexander


Ovido - Quiz & Flashcards