Direktlänk till inlägg 12 september 2020

Nästa anhalt Sorsele

Av Alexander - 12 september 2020 14:21

Hej !

Blir ett lördagsinlägg här idag, för tidigt imorgon bitti rullar vi norröver och en veckas älgjakt väntas.

Så allt är så gott som packat och klart, det är bara geväret som ska plockas ut ur vapenskåpet och väskorna ska in i bilen.

Stina får stanna hemma hos Farmor och leva loppan.

Veckan har mest betått utav jobb, cykling med Stina och hämtning utav paket på posten.

Vad som fanns i dessa paket kommer jag visa redan nu men inte allt bara en liten del av vad jag ska ha på mig under kommande veckas jakt.

Vi börjar med en utav årets nyheter i jackväg från bäste Pinewood .


JAKTJACKA PINEWOOD® ESBO PILE CAMOU 5603

 

En mycket snygg jacka som har bra med fickor och verkar bli helt ljudlös i skogen vilket jag alltid strävar efter.

Kläder som raspar eller prasslar i skogen gillar jag inte.

Så denna jackan kommer bli helt perfekt för mig.

Till denna jacka kommer jag att ha även det en nyhet i höst.


BYXA PINEWOOD® CARIBOU HUNT 5985

 

En otroligt skön och smidig byxka som även dom kommer ta mig ljudlöst fram i veckan.

Byxorna känns rejäla och slitstarka precis som jaktbyxor ska vara, dessa kommer jag använda flitigt under hela säsongen. 

Det kan jag lova er.


Men är det något jag är mycket svag för även utanför skogen så är det snygga huvudbonader.

Kepsar och mössor kan man aldrig få för många utav och en utav veckans kepsar är


KEPS PINEWOOD® 2 COLOR 9294

 

Där har pinewood verkligen fått till den perfekta kepsen med stil och funktion.

Mörkgrön med orangea inslag som har perfekt passform och ett plagg som även blir ett snyggt inslag i en snygg jaktoutfit.

Mer bilder och tips på kläder kommer i nästa vecka, då jag fått använda kläderna i skogen.

Men är ni nyfikna på mer utav deras sortiment kan ni ju alltid klicka er in på hemsidan.

https://www.pinewood.eu/sv-se/


Men även Easyhunt skickade deras senaste etrack pejl.

Den ska vi självklart hårdtesta var dag under veckan.

Det lilla jag kollat på den än så länge verkar den bra och skönt med en på och av knapp.


Nya eTrack mini

 

Den hittar ni såklart på

https://shop.easyhunt.com/

 

Nu ska jag stänga av här och lägga ner datorn i väskan, vi hörs igen nästa vecka.


Hare gött // Alex


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander - 19 oktober 2020 16:50

 Hej alla! Dåligt uppdaterat här dom sista två veckorna men det har varit intensiva dagar både hemma och i skogen. Men jag ska försöka förmedla lite utav vad som hänt. Sista September alltså den 30/9 är en såndär lång och seg dag för man vill j...

Av Alexander - 27 september 2020 19:02

Hej! Förra veckans inlägg blev tyvärr aldrig skrivet då det vart fullt upp var dag sedan jag kom hem ifrån Sorsele. En veckas älgjakt i Sorsele var helt fantastiskt. Att få lämna slätten i Skaraborg och åka 107 mil norrut och få se en helt anna...

Av Alexander - 6 september 2020 18:50


Tjaba! En vecka sedan sist och jag har som mål att skriva ett nytt inlägg och utverdera jaktveckan utifrån vart vi avslutade sist. Denna veckan har mest innehållt löpning och träning med Stina som tidigare vecka, samt att jag haft mycket kontakt ...

Av Alexander - 30 augusti 2020 10:43


Tja! Den senaste tiden har det blivit mycket träning för att vi skall orka med hösten i skogen. Konditionen är nu riktigt bra för både mig och Stina men vi levlar upp till nästa nivå nu och utökar våra rundor så att vi blir ännu snabbare och uthå...

Av Alexander - 3 juli 2020 20:23


Tjaba tjena ! Nya hagelgeväret är nu äntligen hemma. Förra helgen sköts den in tillsammans med aimpointet och nu är jag redo för hagelsäsongen. Vilket kanonköp om man får skryta lite. Finare bössa har jag inte skjutit med i hela mitt liv, snä...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Alexander


Ovido - Quiz & Flashcards